Registruj se

Prijavi se

Izgubljena lozinka

Izgubili ste lozinku? Unesite vaši email adresu. Na email ćete primiti link sa kojeg možete generisati novu lozinku.

Prijavi se

Registruj se

Registracijom na PitajLekara.rs postajete član naše zajednice koja kao ideju ima pružanje odgovora na razna medicniska pitanja od strane stručnih lica. Pozivamo Vas da sa nama podelite Vaša iskustva ali i da dobijete odgovore na sve medicniske nedoumice.

Bez po muke olakšajte se(bi) – rešite se zatvora uz nekoliko praktičnih saveta

Osobama koje pate od hroničnog zatvora svakodnevica nije laka. Međutim, malim promenama u svakodnevnom funkcionisanju možete napraviti velike korake u rešavanju problema opstipacije:

  • Pazite šta jedete

Da bismo izbegli probleme sa probavom i omogućili lakše pražnjenje organizma trebalo bi da svakodnevnu ishranu obogatimo hranom sa visokim sadržajem biljnih vlakana. Zato u svoj dnevni meni unesite integralne žitarice, voće i povrće.

  • Pijte dosta tečnosti

Voda je neophodna za zdravu peristaltiku creva, a time i za prevenciju zatvora. Pobrinite se da uvek uz sebe imate bocu sa vodom. Tako ćete izbeći periode dehidriranosti u toku dana, ma gde se nalazili. Vaša creva će vam takođe biti zahvalna na tome.

  • Pretvorite vežbanje u društvenu aktivnost

Redovna fizička aktivnost može pomoći u normalizaciji rada creva. Vežbe smanjuju stres, doprinose boljem snu i time poboljšavaju varenje. Fizička aktivnost ne mora biti visokog intenziteta da bi bila efikasna – tokom pauze na poslu ili druženja sa prijateljem prošetajte bar 15-20 minuta dnevno. Pokrenite mišiće, ugodite crevima i sprečite zatvor.

  • Smanjite stres

Stres dodatno može pogoršati postojeće simptome zatvora. Da biste ga smanjili možete isprobati različite pristupe – od meditacije, joge, vežbi disanja do psihoterapije i masaže.

  • Uspostavite rutinu

Vaše telo i creva su kao beba – vole da imaju svoj prirodni ritam. Stalno menjanje životnih navika, neredovna ishrana, nedovoljno spavanje narušavaju ritam i pravilan rad vašeg sistema za varenje. Evo nekoliko korisnih saveta za dobar ritam koji smanjuje stres i olakšava problem hroničnog zatvora:

  • Rasporedite vreme svaki dan za odlazak u toaolet, po mogućnosti odmah nakon doručka. Nikada nemojte ignorisati potrebu za pražnjenjem creva.
  • Praktikujte da odlazite na spavanje i da se budite u isto vreme. Pokušajte da spavate najmanje 7-8 sati.
  • Jedite obroke svaki dan u isto ili približno vreme.
  • Popijte čašu mlake vode odmah nakon što se probudite

Redovna fizička aktivnost, pridržavanje dnevne rutine i planiranje obroka sa visokim sadržajem vlakana, kao i pronalaženje načina da se smanji stres, pružiće vam najbolju šansu da rešite svoj problem hroničnog zatvora.

Bez po muke olakšajte se(bi) i ne dozvolite da hronični zatvor remeti vašu svakodnevnicu!

Ostavi komentar