Registruj se

Prijavi se

Izgubljena lozinka

Izgubili ste lozinku? Unesite vaši email adresu. Na email ćete primiti link sa kojeg možete generisati novu lozinku.

Prijavi se

Registruj se

Registracijom na PitajLekara.rs postajete član naše zajednice koja kao ideju ima pružanje odgovora na razna medicniska pitanja od strane stručnih lica. Pozivamo Vas da sa nama podelite Vaša iskustva ali i da dobijete odgovore na sve medicniske nedoumice.

Prolećna depresija – zašto smo u proleće depresivni i napeti ?

Prolećna depresija – zašto smo u proleće depresivni i napeti ?

Promena godišnjeg doba, naročito nagli porast temperature, dovode do posebne osetljivosti ljudskog organizma. To su najčešće asmatični napadi, otežano disanje, promene krvnog pritiska, migrenozne glavobolje. Dolazak proleća nam donosi i lepo vreme, više toplote, cvetanja, bujanja i sunca. Zašto se onda kod nekih ljudi javljaju loše raspoloženje, nesnica, nedostatak energije, volje? Verovatno je reč o sezonskom afektivnom poremećaju koji je poznat kao prolećna depresija.

Šta je prolećna depresija?

Prolećna depresija je poremećaj koji se javlja u kasno proleće, obično u aprilu i maju. Specifičan uzrok nastanka ovog poremćaja nije poznat, ali su, svakako, povezani sa promenama u biološkom satu (cirkadijalni ritam), kao i  lučenjem hormona sreće- serotonina i melatonina, koji utiču na raspoloženje i ritam spavanja.

Simptomi

-poremećaj sna – od pospanosti do insomnije

-slabost i vroglavica prilikom budjenja

-nekontrolisan apetit (naročito potreba za ugljenim hidratima) ili gubitak apetita

-poremećaj pažnje i koncentracije

-problemi u komunikaciji, pojačana iritabilnost, potreba da se sakrijete od svih, čak i od prijatelja

-malaksalost i bol u telu

-osećaj indiferentnosti, manjak samopouzdanja, osećaj krivice

Kako ublažiti prolećnu depresiju?

-provodite više vremena napolju. Šetajte, udišite svež vazduh, uživajte u prirodi i lepom vremenu.

-koristite prirodne i bezbedne suplemente koji podižu nivo „hormona sreće“. Preparati koji sadrže S-adenozil metionin i kompleks B vitamina, na prirodan način povećavaju sintezu serotonina, dopamina i noradrenalina.

-okružite se prijateljima, ljudima koji Vam prijaju i „podižu“ raspoloženje

-budite fizički aktivni, vežbajte, plivajte, šetajte ili izaberite neku sportsku aktivnost koja Vama prija

-spavajte dovoljno. San deluje blagotvorno na mnoga stanja, uključujući i depresiju.

-jedite zdravu, izbalansiranu hranu uz što više svežeg voća

-smejte se, gledajte filmove, slušajte muziku, šalite se sa prijateljima

Normalno je da postoje i dani kada se ne osećate dobro. Ukoliko Vam loše raspoloženje traje danima, bez ikakvih promena , ako nemate motivaciju da obavljate svakodnevne aktivnosti u kojima ste do sada uživali, potražite pomoć. Posebno, ukoliko dodje do poremećaja sna, apetita i ukoliko Vam preovladava osećaj tuge i beznadežnosti.

Trudite se da se izborite sa lošim raspoloženjem. Borite se protiv simptoma depresije. Pobedite je! Budite srećni!!

 

 

 

 

Ostavi komentar