Odgovor ( 1 )

  1. Ovaj komentar je editovan

    Poštovani,
    Vitamin D je izuzetno važan vitamin za normalan rast i razvoj dece. Svakako, ovaj vitamin je bitan i za odrasle, pogotovo u periodu jeseni i zime, kada se zbog nedovoljno sunčanih dana, manja količina provitamina D pretvara u vitamin D.
    U tom slučaju nedostatak treba nadoknaditi hranom koja ga sadrži, a ukoliko je potrebno i određenim preparatima, sa tačno definisanim dozama ovog vitamina. Preporučena dnevna doza za zdrave odrasle osobe je od 400 IU do 1000 IU. Namirnice koje se tada preporučuju su: konzervirana tunjevina ( jedna prosečna konzerva od 130 do 150g sadrži 236 I.J. vit D), punomasni mlečni proizvodi ( jogurt, mleko, gde 1 šolja sadrži oko 1/5 preporučenog unosa ), ceđeni sok od pomorandže ( 1 čaša sadrži više od 1/4 preporučenog unosa ), liker od jaja ( 1 čašica sadrži 1/4 preporučenog unosa ), skuša (1 porcija od 120g obezbeđuje preporučeni dnevni unos ), šampinjoni ( 100g sadrži 7 I.J ), dimljena bela riba ( bakalar, iverak, ali i pastrmka i klen ), sojino mleko ( 1 šolja sadrži I do 1/4 preporučenog unosa, i Tofu, sojin sir je bogat izvor vit D3), ćureće kobasice ( sadrže oko 12% preporučenog dnevnog unosa ), divlji losos ( 1 porcija od 150g sadrži 988 I.J., odnosno 2,5 puta veću količinu od preporučenog dnevnog unosa ).

    Najbolji odgovor

Odgovori na pitanje