Odgovor ( 1 )

  1. * Cink je sastavni deo preko 200 proteina, pa je tako uključen u procese regulacije rasta i razvoja, kao i stimulacije plodnosti, a potpomaže i varenje.
    *Dijareja i bol u stomaku kod gastroenteritisa značajno brže prestaju unošenjem cinka. Zato se suplementacija cinkom nalazi u preporukama Svetske zdravstvene organizacije kao preporuka kod sve dece koja imaju dijareju u trajanju od najmanje 14 dana.
    * Između ostalog, cink je supstanca koja ublažava simptome prehlade. Neka istraživanja su pokazala da on blokira važan enzim rinovirusa, jednog od najčešćih prouzrokovača prehlade, a time sprečava njegovo umnožavanje i širenje po organizmu. Objedinjavanjem rezultata brojnih studija, zaključeno je da ovaj pozitivan antivirusni efekat cink ispoljava samo kod odraslih, ali ne i kod dece.
    *Smatra se da cink ima antioksidativni efekat koji štiti od prevremenog starenja kože i mišića, iako studije pokazuju različitu efikasnost.
    * Cink u većim količinama ubrzava zarastanje rana nakon povreda.
    * Preparati koji sadrže cink štite kožu od sunčanih opekotina leti i promrzlina zimi.
    * Ako se nanosi u tankom sloju na kožu pri svakom povijanju bebe, štiti od pojave osipa.
    * Važno za pušače – cink je antagonist («protivnik») kadmijuma. Za kadmijum je poznato da je jedan od prouzrokovača karcinoma pluća i prostate, a prisutan je u cigarama.
    * Značajnu ulogu ima u formiranju kostiju, kao i u aktivaciji vitamina A u vezi procesa vida.
    * Jedinjenja cinka se dodaju pastama za zube, zbog prevencije neprijatnog zadaha, a široko se primenjuju i u šamponima protiv peruti.
    * Muškarcima je cink značajan za prevenciju benigne hipertrofije prostate i podizanje nivoa plodnosti putem povećane produkcije semene tečnosti.

    Crvena mesa, posebno govedina, jagnjetina i jetra – imaju najveći sadržaj cinka. Sa druge strane, krompir – koji je čest na našoj trpezi, veoma je siromašan cinkom. Ovog elementa ima u pšenici, kukuruzu i kupusu, a u nešto manjoj meri i u pasulju, kikirikiju, orasima, bademima, semenu bundeve i suncokreta. Ostalo voće, u poređenju sa povrćem, znatno je siromašnije cinkom.

    Majčino mleko sadrži dva miligrama cinka, što u potpunosti zadovoljava dnevne potrebe bebe tokom dojenja. Međutim, to nije slučaj sa svim mlečnim formulama, pa se u slučaju takvog hranjenja detetu mora dodavati cink, kako bi se obezbedio neophodan dnevni unos tog elementa.

    Najbolji odgovor

Odgovori na pitanje