Registruj se

Prijavi se

Izgubljena lozinka

Izgubili ste lozinku? Unesite vaši email adresu. Na email ćete primiti link sa kojeg možete generisati novu lozinku.

Prijavi se

Registruj se

Registracijom na PitajLekara.rs postajete član naše zajednice koja kao ideju ima pružanje odgovora na razna medicniska pitanja od strane stručnih lica. Pozivamo Vas da sa nama podelite Vaša iskustva ali i da dobijete odgovore na sve medicniske nedoumice.

Gasovi – uzroci i saveti kako se izboriti sa njima

Gasovi – uzroci i saveti kako se izboriti sa njima

Gasovi su normalna reakcija organizma, deo procesa varenja – svi ih imamo, i moramo da ih imamo.

Međutim, mnogi ljudi imaju probleme sa nadimanjem i gasovima.

Uzroci nadimanja

Kod nekoga se nadutost javlja nakon unošenja određene hrane i tada je lako rešiti problem – izbegavanjem namirnica koje vas nadimaju. Međutim, u poslednje vreme ova tegoba je sve zastupljenija – češće kod starijih ljudi, češće kod žena, a češće i kod onih koji su pod stalnim stresom. Gasovi u crevima dovode do njihovog širenja, koje za posledicu ima bolove u stomaku, čime remete obavljanje svakodnevnih aktivnosti.

Osobe koje imaju problem sa gasovima obično posežu za preparatima koji uklanjaju gas. Ipak, to je kratkotrajno rešenje jer će se gas ponovo stvoriti. Za trajnije rešavanje ovog problem treba uzimati preparate koji deluju na uzrok problema, a ne posledicu tj. simptom (gas).

Nadimanje i gasovi su simptomi IBSa

Pojačano nadimanje i gasovi su simptomi IBSa – sindroma nervoznog creva, koji predstavlja funkcionalni poremećaj digestivnog trakta. IBS se javlja kao posledica poremećaja funkije CNS–a, autonomnog nervnog sistema i enteričnog sistema. Manifestuje se nadutošću, gasovima, bolovima u stomaku i različitim poremećajima u pražnjenju (dijareja, zatvor). Teško se dijagnostifikuje, a značajno remeti kvalitet života.

Nekoliko saveta za rešavanje ovog problema

Najpre se treba pridržavati higijensko–dijetetskih mera koje podrazumevaju izbegavanje namirnica koje su najčešći krivci za preveliku količinu gasova u crevima.

FODMAP dijeta

Jedna od tih mera je low FODMAP dijeta

F – fermenitisani

O – oligosaharidi

D – disaharidi

M – monosaharidi

P – polioli

Osnovni princip ove dijete je unošenje namirnica koje se lakše vare, a izbegavanje namirnica koje mogu stvoriti probleme.

Namirnica koje treba izbegavati

Neke od namirnica koje treba izbegavati: jabuke, kajsije, jagode, maline, kupine, zrele banane, trešnje, smokve, breskve, kajsije, narandže, nektarine, suvo voće, kupljeni sokovi, brokoli, kelj, kupus, celer, beli i crni luk, praziluk, grašak, bundeva, pasulj, sočivo, soja, kajmak, kravlje, kozje i ovčije mleko, maslac, sir, kiselo mleko, jogurt, raž, spelta, pšenica, orašasti plodovi…

Uz poštovanje higijenskog-dijetetskog režima, preporučuje se primena preparata koji neutrališu loše bakterije u crevima, koje stvaraju gasove kao produkte fermentacije in a taj način smanjuju nastajanje gasova.

Bitno je da znate da je Lactobacillus Plantarum 299V  patent, najviše ispitan, sa najviše kliničkih studija i sa najviše dobrih rezultata. Deluje na uzrok problema, tako što se vezuje za sluznicu creva i time sprečava vezivanje patogenih bakterija koje stvaraju gasove. Ne deluje na već stvoren gas, već sprečava njegovo stvaranje – deluje na uzrok problema.

Savršeno rešenje kod osoba sa pojačanom produkcijom gasova, nadutošću i bolovima u abdomenu jeste patent Lactobacillus plantarum 299V , jer se 9 od 10 ljudi oseća značajno bolje.

Ostavi komentar